Search

דליפת מאגר הבוחרים: בליכוד מאשימים את מפתחי האפליקציה, אבל ממשיכים להשתמש בה; פשיטה של משרד המשפטים - גיקטיים

דליפת מאגר הבוחרים: בליכוד מאשימים את מפתחי האפליקציה, אבל ממשיכים להשתמש בה; פשיטה של משרד המשפטים - גיקטיים

לאחר שפרטיהם של רוב אזרחי מדינת ישראל נחשפו, ולמרות שבמשרד המשפטים מתחילים בחקירה, במפלגות מחליטים להמשיך להשתמש באפליקציית אלקטור

צילום: גיקטיים

פרטיהם האישיים של כ-6.5 מיליון אזרחי ישראל נחשפו במה שמסתמן כפרשת דליפת המידע החמורה ביותר בתולדות ישראל. אבל זמן קצר לאחר חשיפת דליפת הפרטים מאפליקציית ‘אלקטור’ נראה כי במפלגות השונות לא ממש מתרגשים וממשיכים לעשות שימוש באפליקציה. במקביל, משרד המשפטים פושט על משרדי ״אחת החברות״ המעורבות בפרשה לצורך חקירה.


תקציר האירועים הקודמים

בימים האחרונים נחשף מחדל אבטחה חמור שהוביל לדליפת פנקס הבוחרים המכיל מידע אודות כל אזרחי המדינה הכשירים להצבעה בבחירות. על פי הדיווח, אפליקציית אלקטור מבית Feed-b שאמורה להיות סוג של מערכת CRM לניהול ימי הבחירות עבור מפלגות, הותירה את שמות משתמשי וסיסמאות האדמין שלה חשופות בקוד המקור של האתר שלה. הפירצה אפשרה בקלות כניסה דרך חשבונות האדמין והורדה של פנקס הבוחרים המלא של מדינת ישראל הכולל מידע פרטי של כ-6.5 מיליון תושבים. בין המידע החשוף ניתן למצוא שמות מלאים, כתובות עדכניות, מספרי טלפון, שמות הורים, תעודות זהות ופרטים נוספים.

בין המפלגות אשר עושות שימוש באפליקציית אלקטור ניתן למצוא את מפלגות ‘הליכוד’ ו’ישראל ביתנו’. למעשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצמו המליץ והפציר במתפקדי ומתנדבי מפלגת ‘הליכוד’ לעשות שימוש באפליקציה וטען שהשימוש בה ״יעזור לנו להביא את הניצחון״.


משרד המשפטים: האחריות היא על המפלגות

למרות שתחקירים מוקדמים הזהירו מפני השימוש באפליקציה, הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים החליטה להתעורר רק כשהמידע של רוב אזרחי ישראל דלף. אמש הודיעה הרשות כי היא ״פתחה בהליך פיקוח, בשל חשדות להפרת הוראות חוק הגנת הפרטיות ותקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), בעקבות מידע על דליפת פנקס הבוחרים״. עוד נמסר ממשרד המשפטים כי מפקחי הרשות הגיעו ל״משרדי אחת החברות, אשר לפי החשד פנקס הבוחרים עם המידע האישי שבו דלפו ממנה״.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

עוד נמסר מהרשות להגנת הפרטיות כי האחריות לאבטחת המידע שבפנקס הבוחרים מוטלת בראש ובראשונה על המפלגות, ״גם ובמיוחד כאשר הן נעזרות בספקי מיקור חוץ, והן עלולות לשאת באחריות פלילית או אזרחית במקרה של הפרת הוראות חוק הגנת הפרטיות״.

על פי סרטוני ההסבר של אלקטור, פעילים ומתנדבים אמורים להעלות בעצמם מידע באופן ידני על מצביעים שהם מכירים וליצור מעין רשימת לקוחות. בפועל, על פי דיווחים, נראה שגורמים במפלגת הליכוד העדיפו להעלות את כל פנקס הבוחרים שבידיהם, על כל פרטיהם של כמעט 6.5 מיליון אזרחים שבו, אל האפליקציה.

הליכוד: האחריות היא על אלקטור; נמשיך להשתמש באפליקציה

בתגובה נמסר לנו מטעם הליכוד: ״׳אלקטור׳ היא ספק פרטי וחיצוני אשר מעניקה את שירותיה למספר מפלגות, והאחריות המקצועית והמשפטית היא עליה. מרגע שהתברר שהחברה לא עומדת בסטנדרט האבטחה המצופה, פנתה הליכוד לחברת אבטחת מידע מובילה שתבצע בדיקות מחמירות למערכת״. כמו כן, בליכוד אישרו כי ימשיכו להשתמש באפליקציית אלקטור.

לאור פניית גיקטיים, גם ב’ישראל ביתנו’ אישרו כי המפלגה תמשיך לעשות שימוש בשירותי אלקטור, למרות דליפת המידע.

ממפלגת ש״ס, ששמה נקשר כמשתמשת באפליקציה נמסר:״מפלגת ש”ס מעולם לא עשתה שימוש באפליקציה המדוברת. למעשה, מעולם לא התבצעה התקשרות בין המפלגה לחברה.
הליכוד, כמו כל מפלגה בישראל זכאי לקבל מהמדינה פנקס בוחרים ואותו הקובץ, ככל הנראה, הוזן לאפליקציה שלהם. מפלגת ש”ס לא מסרה רשימות בוחרים, לא למפלגת הליכוד ולא לכל גורם אחר.
למפלגה יש אפליקציה בה היא משתמשת כבר שנים רבות. וכל פרסום אחר הינו הטעיית הציבור״.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

wpDiscuz

תגיות לכתבה:



2020-02-11 08:31:48Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmdlZWt0aW1lLmNvLmlsL2VsZWN0b3ItYXBwLXJhaWQv0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "דליפת מאגר הבוחרים: בליכוד מאשימים את מפתחי האפליקציה, אבל ממשיכים להשתמש בה; פשיטה של משרד המשפטים - גיקטיים"

Post a Comment

Powered by Blogger.