Search

תוצאות אמת לפי 91% מהקולות: כחול לבן המפלגה הגדולה, 55 מנדטים לגוש הימין-חרדים - הארץ

תוצאות אמת לפי 91% מהקולות: כחול לבן המפלגה הגדולה, 55 מנדטים לגוש הימין-חרדים - הארץ

ועדת הבחירות המרכזית פרסמה בצהריים (רביעי) נתונים רשמיים מספירת 91% מהקולות. לפי הנתונים, גוש הימין-חרדים ללא ישראל ביתנו זוכה ל-55 מנדטים, וגוש המרכז-שמאל ל-56. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נותר לשון המאזניים עם 9 מנדטים.

כחול לבן 32

ליכוד 31

הרשימה המשותפת 13

ישראל ביתנו 9

ש"ס 9

יהדות התורה 8

ימינה 7

העבודה-גשר 6

המחנה הדמוקרטי 5

מסירת תוצאות האמת הרשמיות התעכבה בשל שינוי שנערך בשיטת הבדיקה וההזנה של הנתונים לאתר ועדת הבחירות המרכזית. בוועדה הסבירו את העיכוב בניסיון להימנע מטעויות ולבדוק חשד לזיופים עוד לפני פרסום התוצאות הרשמיות המלאות. 

נתניהו ספג מהלומה מהציבור הישראלי, והשפנים בכובעו אזלו // אלוף בן | העם אמר: כבר לא ביבי // יוסי ורטר | אם המדגמים יתבררו כנכונים, ישראל ניצלה מחלום בלהות // חמי שלו | לעשות הכול כדי למנוע אסון לאומי של סבב בחירות שלישי // נעה לנדאו | רק שאלה אחת תלווה אותנו בסתיו הקרוב: האם ליברמן ילך עד הסוף? // רוית הכט | התוצאות הוכיחו מעל לכל ספק: האמצע ניצח, האידאולוגיה מתה // גדעון לוי | נתניהו דרך על העצב הכואב ביותר של הערבים, ויש להודות לו על כך // עודה בשאראת

הנתונים שפורסמו עד שעות הצהריים הציגו תמונה אקראית ולא מייצגת של חלוקת המנדטים הצפויה. נתוני רוב הקלפיות ביישובים ערביים דווחו רק בשלב מאוחר יותר, ולכל אורך הבוקר הרשימה המשותפת כלל לא עברה את אחוז החסימה.

במהלך הלילה החלה ועדת הבחירות למיין ולספור את המעטפות הכפולות של אזרחים שנאלצו להצביע הרחק מהקלפי המקורית שלהם, בהם חיילים, בעלי מוגבלויות, אסירים וחולים בבתי חולים. מדובר במאגר קולות משמעותי של כ-250 אלף מצביעים שיכולים לשנות את מאזן המנדטים כפי שפורסם עד כה.

תהליך הספירה של המעטפות הכפולות מורכב, כיוון שאנשי הוועדה צריכים להצליב את שמות המצביעים עם השמות המופיעים ברשימת הקלפי המקורית, כדי לוודא שלא הצביעו פעמיים. ההצבעה בקרב חיילי צה"ל מחזקת באופן מסורתי את מפלגות הימין הקטנות ואת מרצ על חשבון יהדות התורה והמפלגות הערביות שאינן זוכות לייצוג בצה"ל בהתאם לחלקן באוכלוסייה.

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, הודיעה כבר לפני הבחירות כי הפעם תוצאות האמת יפורסמו רק בשעות הצהריים. העיכוב הוא תוצר של שינויים במנגנוני הבקרה והפיקוח שיופעלו בניסיון לאתר תקלות בספירה וזיופים, על רקע מאמציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקעקע את יכולת הוועדה לפקח כראוי על תוצאות הבחירות. במקרה שהתוצאות יהיו צמודות או שהמפלגות יתנדנדו סמוך לאחוז החסימה, ייתכן שהתמונה תתבהר רק בסוף השבוע - אחרי השלמת ספירת המעטפות הכפולות. תוצאות הבחירות הסופיות והרשמיות יפורסמו עד יום רביעי, 25 בספטמבר.



2019-09-18 04:04:44Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3LmhhYXJldHouY28uaWwvbmV3cy9lbGVjdGlvbnMvMS43ODU4MjYy0gE2aHR0cHM6Ly93d3cuaGFhcmV0ei5jby5pbC9hbXAvbmV3cy9lbGVjdGlvbnMvMS43ODU4MjYy?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "תוצאות אמת לפי 91% מהקולות: כחול לבן המפלגה הגדולה, 55 מנדטים לגוש הימין-חרדים - הארץ"

Post a Comment

Powered by Blogger.