Search

תובעים בתיק נגד מקורב לטראמפ פרשו בשל בקשת משרד המשפטים לעונש מופחת - וואלה!

תובעים בתיק נגד מקורב לטראמפ פרשו בשל בקשת משרד המשפטים לעונש מופחת - וואלה!

משרד המשפטים בארצות הברית ביקש אתמול (שלישי) לגזור עונש נמוך יותר על רוג'ר סטון, יועצו הוותיק של הנשיא דונלד טראמפ, אחרי לחץ מצד הנשיא. בעקבות הצעד החריג, כל ארבעת התובעים בתיק התפטרו מתפקידיהם. גורם במשרד, שלא עבד על התיק לפני כן, אמר כי עונש שבע עד תשע שנות המאסר שביקשו במקור התובעים הוא "מוגזם ולא רצוי" וכי המשרד לא ימסור המלצה רשמית לעונש. סטון הורשע בנובמבר בשבע עבירות של מתן עדות קשר לקונגרס, שיבוש חקירה והדחת עד.

הדמוקרטים רתחו בעקבות השינוי בעמדת משרד המשפטים, שהגיעה שעות אחרי ציוץ של טראמפ. סטון, פעיל רפובליקני ותיק המיודד עם טראמפ עשרות שנים, הורשע כחלק מחקירת התובע המיוחד רוברט מולר, שחקר את ההתערבות הרוסית בבחירות 2016 ואת קשריה של מוסקבה עם הקמפיין של טראמפ.

הנשיא אמר לכתבים שהוא חושב שהעונש המקורי שהומלץ עליו היה "מגוחך", אולם הוא טען שהוא לא שוחח על כך עם משרד המשפטים - על אף "שהוא יכול היה לעשות זאת".

עונשו של סטון יימסר ביום חמישי הבא על ידי השופטת איימי ברמן ג'קסון. אתמול מתח עליה טראמפ ביקורת, לאור טיפולה בתיק של מקורב אחר שלו, פול מנפורט, שהיה מנהל הקמפיין ב-2016. הוא הורשע ב-2018 בעבירות מס, הונאה ואישומים אחרים.

גורם במשרד המשפטים, שדיבר בעילום שם, אמר כי התזמון של הציוץ של טראמפ היה "צירוף מקרים לא נוח". לדבריו, הוא לא ידוע מדוע ארבעת התובעים - ארון זלנסקי, אדם ג'ד, מייקל מרנדו וג'ונת'ן קרוויס - פרשו, אבל אמר שנראה שמדובר במחאה. לדבריו, "זה מפתיע שזהו הקו האדום" שלהם. קרוויס גם פרש מתפקידו כתובע פדרלי.

לפי גורם המעורה בנושא, טראמפ ביטל גם את מועמדתו של ג'סי ליו, תובע לשעבר במשרד שחקר את סטון, מהעמדה לתפקיד תת-שר האוצר לטרור ולפשעים פיננסיים

"התובע הכללי - כלב מחמד של טראמפ"

הדמוקרטים מאשימים את התובע הכללי וויליאם בר, שעומד בראש המשרד, שהוא פועל להגן על האינטרסיםה הפוליטיים של טראמפ. "נשיא שהנשיא חושב שכל משרד המשפטים הוא עורך דינו האישי להעמדתם לדין של אויביו ולעזור לחבריו", אמר צ'אק שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט. שומר קרא לגוף החקירה הפנימי במשרד לפתוח בחקירה, וגם יו"ר ועדת המשפט בבית הנבחרים, ג'רולד נדלר, אמר כי הוא רוצה לחקור את הנושא.

"התובע הכללי באר חייב להפסיק להיות כלב המחמד של הנשיא. הם הופכים אותנו לרפובליקת בננות", אמר הסנאטור הדמוקרטי כריס ואן הולן.

סטון, שכינה את עצמו "נוכל מלוכלך" ו"סוכן פרובוקציות" ויש לו קעקוע גדול של הנשיא לשעבר ריצ'רד ניקסון על גבו. הוא אחד מכמה מקורביו של טראמפ שעמדו לדין במסגרת חקירת מולר, שאותה מכנה טראמפ "תרמית". מומחים משפטיים אמרו כי השינוי בעמדה של משרד המשפטים הוא חריג משום שאין זה סביר שהתובעים ישנו את ההמלצה לעונש שלהם אחרי הגשת המסמך הרשמי לבית המשפט, במיוחד בתיקים מתוקשרים כמו זה, שבהם מעורבים גורמים במשרד המשפטים והתובעים.



2020-02-12 07:41:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDA0MTfSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "תובעים בתיק נגד מקורב לטראמפ פרשו בשל בקשת משרד המשפטים לעונש מופחת - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.