Search

חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן בתום הפגישה; נתניהו וגנץ ייפגשו ברביעי - ישראל היום

חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן בתום הפגישה; נתניהו וגנץ ייפגשו ברביעי - ישראל היום

מדברים – ומאשימים: לאחר סיום הפגישה היום (ראשון) בצהריים במסגרת המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן בחרו שני הצדדים לתקוף זה את זה ולהודיע על מבוי סתום במגעים. עם זאת, צוותי המו"מ סיכמו על מפגש נוסף לאחר החג ביום רביעי, שאחריו תתקיים בשעות הערב פגישה בארבע עיניים בין בני גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו. 

בליכוד הוסיפו כי נתניהו התקשר ביוזמתו לגנץ שנמצא בלונדון. ראש הממשלה הציע שהשניים ייפגשו מייד עם שובו של גנץ לארץ ביום רביעי, ונתניהו אף הציע לבוא לביתו של ח"כ גנץ.

בליכוד ציינו כי "צוות המשא ומתן הונחה לעשות כל מאמץ אפשרי לקידום ממשלת אחדות רחבה, אך אם כחול לבן לא יהיו מוכנים לרוטציה בין נתניהו לגנץ ולהקים ממשלה שוויניות - אין טעם לבזבז זמן ולגרור את המדינה לשיתוק מתמשך".

מכחול לבן נמסר: "לצערנו בליכוד דבקים אך ורק ב'נתניהו תחילה'. במסגרת זו, בליכוד מתעקשים לדבוק בבלוק ה-55 ובהפרחת סיסמאות שכל מטרתן לצבור נקודות לקראת הבחירות הנוספות אליהן נתניהו מדרדר את ישראל. מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה, יציבה וליברלית בראשות בני גנץ  - אך ורק למען מטרה זו נמשיך ונפעל".

השרים לוין ואלקין לאחר הפגישה עם אנשי כחול לבן

לפני הפגישה בין הצדדים גורם בכיר בליכוד אמר כי הפערים עדיין גדולים בין הצדדים, למרות ההסכמה של הליכוד ללכת למתווה הנבצרות אותו הציע הנשיא ריבלין. לפיכך, מתכננים במפלגה להחזיר את המנדט לנשיא מהר מאד. תאריך עדיין לא סוכם, אך מדובר כנראה בימים הקרובים.

לאחר הפגישה הביעו בליכוד אכזבה גדולה נוכח הסירוב המתמשך של כחול לבן לקבל את ממשלת האחדות של נשיא המדינה - ממשלה שיוויונית עם רוטציה בין נתניהו לגנץ. לטענתם העובדה שכחול לבן דוחים את האפשרות היחידה לממשלת אחדות מוכיחה שבכחול לבן קיבלו החלטה אסטרטגית לטרוק את הדלת לממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות.

על פי הערכות, ראש הממשלה נתניהו יעשה מאמץ אחרון למיצוי האפשרות להקמת ממשלה בשלב זה, לפני החזרת המנדט לנשיא. גורם בליכוד אמר האשים: "יאיר לפיד מטרפד ממשלת אחדות בגלל שהוא לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ, הוא רוצה רוטציה בינו לבין גנץ - ובשביל זה הוא מוכן לגרור את המדינה לבחירות".



2019-09-29 09:12:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk1OTAz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן בתום הפגישה; נתניהו וגנץ ייפגשו ברביעי - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.